Balkan Lokantaları...

Hem hesaplı hem temiz hem de lezzetli.
Neresi?
Balkan Lokantaları…


Bizim bildiğimiz duyduğumuz İstanbul’da birçok Balkan Lokantası var. Beyoğlu’nda, Beşiktaş’ta, Aksaray’da ve de Sirkeci’de…

Bizim yolumuz sabah saatlerinde Sirkeci’ye düştü… Çorbalar pilavlar türlü türlü yemekler, ıspanaklar, bezelyeler, kuru köfteler daha yeni tezgaha çıkmıştı.

Bu arada bilen bilir. Esnaf lokantalarında yemekler neredeyse sabahın köründe pişer ve en geç saat onda tezgaha çıkar ve bunu bilenler de yiyeceklerini tencerelere fazla kepçe dalmadan en geç on birde bilemediniz on ikide yiyip bitirir, karnını doyurur, nefsini köreltir.

İşte size bir “hakiki” esnaf lokantası. Yukarıda da dediğimiz gibi hem hesaplı hem temiz hem de lezzetli.

Bu üçünü bir arada bulmak zordur bilesiniz. Zaten günümüzde gidip bir kap yemeğe de “eşek yükü” kadar para vermek “enayilik”ten öte bir şey değil.


Onun için Balkan Lokantaları özellikle de öğlen yemeklerinde karın doyurmak için bulunmaz bir nimet. Hele de bu kadar güler yüzlü aşçılar sizi karşılarsa…

Afiyetle…

3 yorum:

  1. Mehmet Bey merhabalar,

    daha önce duymamıştım Balkan lokantalarını, denemek isterim. Sirkeci'deki şubenin yerini bulamadım internette. Kısaca tarif ederseniz çok sevinirim. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. sirkeci'den babıali yokuşuna çıkarken, filibe köftecisine gelmeden soldaki sokağın içinde.. erzurum cag kebabı geçince solda.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ben facebook daki site yöneticisine de yazdım... Ben sizinle aynı fikirde değilim... Aksaraydaki lokantasına uğrayın bırakın güler yüzü sizin türk yada yabancı olduğunuzu anlayamayan komiler masanızı silerken yada yanınızdan geçerken küfür ediyorlar... Yetkili ben duymadım diyerek size yalancı diyor işim gücüm yok komiye çamur atacağım bana küfür etti diye...çağırıp sormadı bile dedin mi diye... demekki her zaman gülüp geçtikleri birşey aralarında espiri malzemesi bunlar... Herkese afiyet olsun...

    YanıtlaSil