Gomidas’ı bilir misiniz?


Hani şu 1869 yılında Kütahya’da doğan, bir yaşında annesini, 11 yaşında babasını kaybeden, çoğu zaman aç olan ve her gün arkadaşının kahvaltısını paylaşan, karşılığında da ona şarkı söyleyen çocuğu,

Gomidas’ı bilir misiniz?

Hani şu 12 yaşında ruhban okuluna giden, halk türküleriyle orada tanışıp sesinin güzelliğiyle dikkat çeken ve ona 7. yüzyılın ünlü ozanı Katolikos Gomidas’ın ismi verilen, Tiflis’te müzik eğitimi alan, Berlin’de doktor olan delikanlıyı,

Gomidas’ı bilir misiniz?

Hani Anadolu’yu köy köy gezen, otantik halk türkülerinin şifrelerini (makam ve söz uyumu) çözen, başta Ermeni müziği olmak üzere Türk, Kürt ve İran halk ezgilerini derleyip yaklaşık dört bin tanesini notaya geçiren bugüne ancak bin 200’ü kalan; Avrupa’da, Rusya’da ve de İran’da ünlenen müzisyeni,

Gomidas’ı bilir misiniz?

Hani 24 Nisan 1915’te tutuklanan, 235 Ermeni aydın ve sanatçıyla birlikte Ayaş’a sürülen; bir süre sonra dostları veliaht Mecit Efendi, Ahmet Emin Yurdakul ve Halide Edip Adıvar'ın çabalarıyla İstanbul’a dönen ama ölüm korkusu nedeniyle bir daha kendini toparlayamayan; İstanbul ve Paris’te akıl hastanelerini dolaşan ve 18 yıl boyunca hiç piyano çalmayan, beste yapmayan, “artık sadece kendim için söylüyorum!” diyen; “ölüm”e inanmayan ve 22 Ekim 1935’te Paris’te hayata gözlerini yuman ölüyü,

Gomidas’ı bilir misiniz?

Bilmiyorsanız 16 Aralık Perşembe günü, Lütfi Kırdar’da, ölümünün 75. yıldönümünde, “Gomidas’a Saygı: Bu Toprağın Şarkıları” konseri var!

Belki Gomidas’a bir saygı da siz sunmak istersiniz!

2 yorum:

  1. bilmiyordum, ogrendim sayenizde. Bir selamda ben edeyim keske orada olup katilabilseydim.

    YanıtlaSil
  2. Perfecta y curiosa a la vez
    Un abrazo

    YanıtlaSil